شعر ولایی

شعر ولایی
و سیعلم الّذین ظلموا ایّ منقلب ینقلبون ...

786

 

مرحوم علامه خبیر . شاعر بی بدیل نحریر . سید کاظم معروف به ( علامه بلبل ) که به جد اشعار اسرار آمیز و بی نظیرش در رثای ثنای اهل بیت ( علیهم السلام ) که غالبا به سبک هندی سروده است نشاندهنده اوج دلدادگی و نهایت دلباختگی و ارادت او به آستان آل الله و نمایانگر قدرت علمی و  ادبی فوق العاده و  تبحر  ایشان  در علوم گوناگون است از مفاخر شیعه و جهان اسلام بوده و در سال 1334 ق در محله شیعه نشین مرادخانی واقع در شهر کابل در خانواده ای  با تقوا با فضیلت روحانی و از سلاله حضرت زهرا ( سلام الله علیها ) متولد شد ... نسب شریف ایشان به حضرت ابراهیم معروف به (مجاب ) فرزند امام همام حضرت موسی بن جعفر ( علیه السلام ) می رسد . بزرگان خاندان مرحوم علامه بلبل ( ره ) همه و همه به جرم دوستی و محبت و پیروی از مذهب آل الله به زندانها و سیاه چالهای مخوف منتقل شده  مورد شکنجه قرار گرفتند تا شربت شهادت نوشیدند ...

اشعار علامه بلبل سرشار از ظرافتهای ادبی و لطافتهای شعریست و در نوع خود حقیقتا بی نظیر . بی رقیب و نمونه است ... تا جایی که خواننده را تحت تاثیر مفاهیم عارفانه و مضامین عاشقانه خود قرار داده با جذبه ای عجیب به خلسه ای عمیق فرو می برد ... تا جایی که سبک خاص و ویژه ای از ثنا گویی و ذکر مناقب و فضائل اهل بیت ( علیهم السلام ) معروف به ( منقبت خوانی ) بر اساس اشعار ایشان در بسیاری کشورهای فارسی زبان خاصه کشور افغانستان پایه گذاری شده است ... و خود ایشان شخصا بنیانگذار سبک شعر منقبت خوانیست ... لذا سعی شده ضمن معرفی علامه فرزانه . از اشعار به غایت ولایی ایشان نیز استفاده بیشتری شود ... الحق و الانصاف که به فرموده خود ایشان ..

 

 

عالمی طوطی شدند ... امّا کسی بلبل نشد



نظرات شما عزیزان:

خادم الشهداء
ساعت20:45---29 فروردين 1391
سلام
با متن روضه و اشعار فاطميه نوكريم
بابُ الحرم ، متن اشعارمذهبی ، متن روضه ها و مقاتل، جهت استفاده مداحان


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 28 فروردين 1391برچسب:علامه بلبل , شعر , منقبت خوانی , مشاهیر افغانستان , سبک هندی , شعر آئینی, ] [ 19:7 ] [ سید عبدالرضا هاشمی ] [ ]
درباره وبلاگ

از مژه قلم دارم و از اشک مرکّب تا عکس تو را نقش زنم بر صحف شب گریم به مه و سال و شب و روز مرتّب دست منو دامان تو یا حضرت زینب ( س )
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعر ولایی و آدرس jabraileshgh.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





امکانات وب

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 117
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 117
بازدید ماه : 1287
بازدید کل : 40731
تعداد مطالب : 80
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 1

..